بلاگ

ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی(مزایا و معایب)

ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی به عنوان یکی از پرکاربردترین روش‌های تبلیغات، موضوعی است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. سوالاتی که در این مقاله به آن‌ها پاسخ می‌دهیم موارد زیر است:

·        ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی چیست و چگونه پیامک تبلیغاتی انبوه بفرستیم؟

·        برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی حتماً باید به مخابرات یا پیشخوان دولت مراجعه کنیم؟

·        هزینه ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی چقدر است؟

·        شماره موبایل افراد را از کجا گردآوری کنیم؟

پس از مطالعه این مقاله راه استفاده از پیامک تبلیغاتی و مزایا و معایب آن را به خوبی فرا خواهید گرفت.


پیامک تبلیغاتی چیست؟

ارسال پیامک تبلیغاتی روشی بسیار کارآمد و مفید است که در آن می‌توانید در یک نوبت، پیام خود را به تعداد زیادی از افراد ارسال کرده و آن‌ها را از اطلاعاتی که دارید باخبر کنید. ارسال یک اطلاعیه تبلیغاتی می تواند فروش شما را با سرعت زیادی افزایش دهد.

یکی از تصورهایی که درباره پیامک تبلیغاتی وجود دارد، عدم موفقیت و عدم استقبال از آن است. اما با این فرض یک سوال مهم پیش می‌آید: چرا هرروز پیام‌های تبلیغاتی زیادی دریافت می‌کنیم و از تعداد آن‌ها کم نمی‌شود؟ ارسال پیامک تبلیغات انبوه تبلیغاتی جزو موارد کم‌هزینه تلقی می‌شود. این روش برای کسب و کارهای کوچک با بودجه کم و استارتاپ‌ها بهترین گزینه است.




چگونه پیامک تبلیغاتی بفرستیم؟

اکثر افراد تصور می‌کنند که برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی، باید به مخابرات یا پیشخوان دولت رفته و از پنل اسمسی استفاده کنیم. اما این تصور غلطی است و برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی نیازی به مراجعه به مخابرات و دفتر پیشخوان دولت نیست. ضمن اینکه برای این موضوع نیازی به سخت افزار مخابراتی یا مودم سیمکارتی نداریم. تنها کاری که لازم است برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی انجام دهید، خرید پنل sms است.


ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی با استفاده از پنل sms

پنل پیامکی یک نرم افزار اینترنتی و تحت وب با قابلیت ارسال sms تبلیغاتی است. شما با خرید پنل پیامکی می‌توانید پیامک تبلیغاتی خود را به صورت جمعی ارسال کنید. اما این تنها قابلیت پنل sms نیست. لازم به ذکر است یک پنل پیامکی امکانات جالب دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که در محتواهای بعدی به آن‌ها می‌پردازیم.


بانک شماره موبایل را چگونه تهیه کنیم؟

برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی به بانک شماره موبایل نیاز دارید. این بانک شماره موبایل در خصوص استان و شهرها به صورت طبقه‌بندی شده در سامانه پیامکی موجود است. به عنوان مثال اگر قصد دارید به افرادی که در تهران هستند پیامک ارسال کنید، نیازی نیست شماره موبایل هر کدام را به صورت جداگانه تهیه کنید. معمولا سامانه‌های پیامکی به صورت تفکیک شده و طبقه‌بندی شده، بانک شماره موبایل را به شما ارائه می‌دهند تا به سادگی بازاریابی پیامکی انجام دهید.

به عبارت دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های سامانه پیامکی، داشتن یک بانک شماره موبایل به‌روز‌رسانی‌شده است. بدین ترتیب شما می‌توانید به مخاطبانتان پیامک ارسال کنید. بنابراین چنانچه قصد دارید پیامک انبوه تبلیغاتی بفرستید، باید ابتدا به فکر خرید پنل sms باشید.


نحوه ارسال اس ام اس تبلیغاتی انبوه به سراسر ایران و خارج از کشور

با خرید سامانه sms این امکان را دارید که به تمام استان‌ها و شهرهای ایران پیامک تبلیغاتی انبوه بفرستید. ضمن اینکه می‌توانید به خارج از کشور نیز پیامک بفرستید. بنابراین مخاطبین شما هر جایی که باشند، امکان دسترسی به آن‌ها را خواهید داشت.




چگونه پیامک تبلیغاتی تبلیغاتی بفرستیم؟

پس از آشنا شدن با نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی، شما را با روش‌های مختلف ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی آشنا خواهیم کرد. با آگاهی از این روش‌ها می‌توانید بهترین روش‌ را انتخاب کرده و شرایط لازم برای اجرایی کردن آن را فراهم کنید.


ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی منطقه‌ای

همانطورکه از اسم این روش مشخص است، در این روش پیامک را به افراد یک شهر، استان یا حتی سراسر کشور ارسال خواهید کرد. این روش معمولا برای نامزد‌های انتخاباتی، برندها و فروشگاه‌های محبوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فروشگاه‌ها برای برندسازی و جذب بیشتر مشتری از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند.


ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی براساس کد پستی

در این روش شما می‌توانید به افرادی که در یک منطقه مشخص هستند پیامک ارسال کنید. افزایش فروش و جذب مشتری ساکنان یک محله جزو مزایای استفاده از این روش است.


ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی انبوه از طریق فایل اکسل

در این روش پیش از هر چیز به یک فایل اکسل نیاز دارید که در آن شماره‌های افراد لیست شده باشد. البته این لیست می‌تواند علاوه بر فایل اکسل، در دفترچه تلفن پنل sms ذخیره شده باشد.


ارسال پیامک از طریق دکلBTS

این روش ارسال پیامک انبوه، مختص کاربران ایرانسل است. از طریق دکل مخابراتی BTS می توانید به تمام افرادی که از آن دکل مخابراتی سرویس می‌گیرند پامک تبلیغاتی خود را بفرستید. بنابراین ارسال پیامک تبلیغاتی برای افرادی که در یک محدوده قرار دارند می‌تواند در این شیوه مورد استفاده قرار بگیرد.


ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی بر اساس محله

در حال حاضر این روش تنها در تهران امکان‌پذیر است. در این شیوه می‌توانید تنها برای محله‌های تهران پیامک تبلیغاتی بفرستید.


ارسال پیامک بر اساس سن و جنسیت

برخی از خدمات و یا محصولات تنها مربوط به آقایان یا خانم‌ها بوده و یا برای گروه سنی خاصی از افراد مناسب است. بنابراین نیاز به ارسال پیامک انبوه به گروه خاصی از افراد به صورت تفکیک شده خواهید داشت.

همانطور که می‌بینید، استراتژی‌های بازاریابی شما تعیین‌کننده بهترین گزینه برای استفاده از روش ارسال پیامک انبوه است. اگر در انتخاب بهترین گزینه نیاز به راهنمایی‌های بیشتری دارید، همکاران ما در بخش مشاوره آنلاین می‌توانند به صورت رایگان اطلاعات مربوط به نحوه ارسال پیام انبوه را در اختیار شما قرار دهند.


نحوه محاسبه هزینه ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی به چه شکل است؟

روش ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی بسیار مقرون‌به‌صرفه است. به عنوان مثال هزینه چاپ و پخش تراکت برای گروهی از افراد، بسیار بیشتر از هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی برای همین گروه افراد است. ضمن اینکه شما می توانید از مزیت انعطاف‌پذیری پیامک استفاده کنید و آن را برای افراد کم‌تری بفرستید. درحالی که در روش پخش تراکت، امکان چاپ تراکت کم‌تر از یک مقدار مشخص وجود ندارد. ضمن اینکه در روش ارسال پیامک هزینه ارسال تنها بر اساس تعداد افرادی که پیامک شما را دریافت می‌کنند محاسبه می‌شود.


چگونه پیامک تبلیغاتی بفرستیم؟

با توجه به مطالبی که ارائه کردیم، متوجه شدید که ارسال پیامک انوه تبلیغاتی تنها با داشتن یک پنل پیامکی امکان‌پذیر است. بنابراین برای اینکه بتوانیم پیامک انبوه تبلیغاتی ارسال کنیم، دو راه خواهیم داشت: سپردن ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پیامکی و یا تهیه کردن یک پنل پیامکی و استفاده از بانک شماره موبایل موجود در آن.




معایب استفاده از روش ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی

استفاده از روش ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی ممکن است با معایب مختلفی همراه باشد که به شرح زیر هستند:

1. مزاحمت و ناراحتی مخاطبین

   ارسال پیامک‌های انبوه ممکن است موجب حس مزاحمت و ناراحتی مخاطبین شود، زیرا بسیاری از افراد این نوع تبلیغات را به عنوان  موضوعی ناخواسته می‌پندارند.

2. اشغال حافظه و فضای پیام‌رسان

   دریافت پیامک‌های انبوه ممکن است حافظه گوشی یا فضای پیام‌رسان را اشغال کرده و باعث کاهش سرعت و عملکرد دستگاه شود.

3. کاهش اعتبار برند

   ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بیش از حد ممکن است باعث کاهش اعتبار و ارزش برند شود، زیرا مخاطبان ممکن است این نوع تبلیغات را به عنوان امری ناکارآمد و نوعی دست و پا زدن بپندارند.

4. احتمال پنالتیزه شدن

   در بسیاری از کشورها ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بدون مجوز ممکن است با قوانین مختلف در تضاد باشد و به عنوان فعالیت غیرقانونی شناخته شود. این امر می‌تواند به جریمه و پنالتیزه شدن فرد یا شرکت ارسال‌کننده منجر شود.

5. کاهش نرخ بازده

   به دلیل مزاحمت و اشباع بازار از طریق ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، نرخ بازدهی این روش ممکن است به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند.

6. نگرانی‌های حریم خصوصی

   افرادی که پیامک تبلیغاتی دریافت می‌کنند، ممکن است از نظر حفظ حریم خصوصی نگران شوند. طبیعتا این نگرانی می‌تواند به رد کردن پیامک‌های تبلیغاتی منجر شود.

7. فیلتر شدن پیامک‌ها

   سیستم‌های فیلترینگ پیامک‌ها ممکن است پیامک‌های تبلیغاتی را شناسایی و آن‌ها را به صورت خودکار حذف کنند. این مسئله امکان ارسال پیامک را برای ارسال‌کنندگان تبلیغات محدود می‌کند.

8. عدم تعامل مخاطبان

   اکثر مخاطبان به دلیل حجم زیاد پیامک‌ها، تمایلی به تعامل با آن‌ها ندارند و این امر ممکن است باعث عدم اثربخشی تبلیغات شود.