بلاگ

تبلیغات در لینکدین چگونه انجام می‌شود؟

به دلیل گستردگی که در دستگاه‌هایی مانند: تبلت، کامپیوتر، تلفن همراه و... وجود دارد و اینکه شبکه‌های اجتماعی هم بسیار متنوع شده‌اند، می‌توان از طریق یک تکنیک و روش درست در تبلیغات به‌سادگی به فروش بیشتر رسید. در بین شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات در لینکدین از روش‌های بسیار عالی به شمار می‌آید و این را با داشتن کاربران فعال ۵۰۰ میلیونی تجاری و فردی در پلتفرم آن می‌توان فهمید و امروزه، لینکدین یکی از حرفه‌ای‌ترین شبکه‌های اجتماعی در مورد تبلیغات آنلاین به شمار می‌آید. روش‌های مختلفی برای تبلیغ در این شبکه اجتماعی وجود دارد که در  این مقاله از مجموعه عارفه پناهی به آن می‌پردازیم.

 

تبلیغ در لینکدین یعنی چه؟

لینکدین از جمله شبکه‌های اجتماعی است که دارای فضایی رسمی و جدی‌تر نسبت به شبکه‌های دیگر بوده و تبلیغات در لینکدین هم مثل تبلیغ‌کردن در شبکه‌های دیگر مانند: توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام به‌صورت پولی انجام می‌شود؛ یعنی بابت آن هزینه‌هایی باید پرداخت شود. قبل از اقدام به تبلیغات در لینکدین، باید کسب‌وکار خود را بهتر و بیشتر بشناسید و در مورد انواع مختلف تبلیغ در لینکدین هم آگاهی پیدا کنید؛ زیرا شناخت درست این شبکه دلیل بازدهی بیشتر آن است. 

شبکه اجتماعی لینکدین در سال ۲۰۰۳ به‌عنوان یکی از سایت‌های تخصصی و حرفه‌ای راه‌اندازی شده و در دو دهه اخیر بیشتر از ۷۷۴ میلیون کاربر را به‌صورت موفقیت‌آمیز به خود جذب کرده است که شامل ۵۰ میلیون شرکت است که از ۲۲۰ کشور در کل جهان را شامل می‌شود. بازاریابی در شبکه لینکدین یک عنصر جداناپذیر در بازاریابی‌های B2B است. 

شرکت‌ها و کمپین‌های بزرگ و معروف برای تبلیغات خود از لینکدین که دارای گستردگی و تنوع بیشتر است، استفاده می‌کنند؛ زیرا نتیجه بهتری از این کار نصیب آنها می‌شود. 

 

روش‌های تبلیغات در لینکدین چگونه است؟

لینکدین دارای ابزار و خصوصیات اجتماعی است که  انجام تبلیغات در شبکه اجتماعی لینکدین را ساده‌تر می‌کند و می‌توان بدون هیچ مشکلی برای تبلیغات و معرفی محصولات و حتی برندسازی از این کمپین تبلیغاتی بهره برد. روش‌های مختلف تبلیغات در این شبکه اجتماعی عبارت‌اند ‌از:

محتوای اسپانسری

از روش‌هایی که در تبلیغات در لینکدین دارای محبوبیت بوده و طرف‌داران زیادی دارد، روش محتوای اسپانسری یا Sponsored Content است که به روش‌هایی که معمولا یک محتوای تبلیغاتی در میان دیگر محتواها در صفحه اصلی به نمایش در می‌آید، می‌گویند. با این روش کاربران و مخاطبین زیادی در تمام روز و حتی شب می‌توانند تبلیغات را در میان مطالب خود مشاهده کنند. یکی از نکات جالب در مورد محتواهای اسپانسری این است که در صفحه ویترین و صفحه شرکتی هم به نمایش در می‌آیند که به همین علت، باعث شده معرفی کالاهای شرکت از این روش مخاطبین بیشتری را جذب کند و معمولا بیشتر مخاطبین به طور مکرر صفحه اصلی خود را چک می‌کنند که همین موضوع باعث شده محتوای اسپانسری هم بازدیدکننده بیشتری داشته باشد. می‌توان از انواع مختلف محتواها، ویدئو، وب‌سایت، لینک و تصاویر در این محتوا استفاده کرد؛ پس بهتر است محتوایی جذاب با عکس و فیلم را تهیه کرده و از روش محتوای اسپانسری شروع به تبلیغ کرد.

پیام‌های اسپانسری

یکی از هدفمندترین تبلیغات در لینکدین به‌کارگیری پیام اسپانسری یا Sponsored lnmail است که روی هدف‌گیری‌های کاربران متمرکز است. کمپین لینکدین توسط ابزارهایی، کاربران خود را طبق مهارت، سلیقه و تخصصی که دارند، دسته‌بندی کرده و موجب می‌شود بانک قوی اطلاعات ایجاد شود که این بهترین ابزار برای شروع یک تبلیغ است. 

زیرا در روش پیام اسپانسری به‌کارگیری بانک اطلاعاتی، تبلیغاتی مربوط به آن را تهیه و به کاربران خود ارسال می‌کنند؛ به همین علت دارای هدف‌گیری بسیار دقیقی است و بهترین انتخاب برای تبلیغات کالاهای تخصصی به شمار می‌رود که با هزینه‌های کم و کمترین زمان می‌توان یک شرکت تبلیغاتی موفقی را ایجاد کرد.

تبلیغات متنی

یکی از روش‌های تبلیغات در لینکدین که بسیار روش ساده‌ای نیز است، تبلیغات متنی یا Text Ads بوده که ممکن است، بیشتر افراد آن را در دیگر شبکه‌های اجتماعی هم مشاهده کرده باشند. هزینه‌های اندک و طراحی‌های ساده باعث شده لینکدین هم از این نوع تبلیغات متنی در معرفی‌کردن خدمات و محصولات خود بهره ببرد. از موارد مهم در استفاده از تبلیغ متنی، مشخص‌کردن و ایجاد یک صفحه فرود است که کاربر بتواند با کلیک روی آن تبلیغ متنی را مشاهده کند.

این صفحه باید طوری باشد که تمام خصوصیات یک کالا به‌صورت جذاب‌تر به مخاطب نشان داده شود و با اینکه این نوع تبلیغات در لینکدین متنی است ولی می‌توان از تصویرهای مختلف هم در آن استفاده کرد. اما دیگر یک فضای کافی و مناسب برای نوشتن وجود ندارد؛ پس باید از تصویرهای خاصی استفاده کرده و از کلماتی که دارای بیشترین جستجو باشند به کار گرفت که به‌عنوان کلمات کلیدی محسوب می‌شوند.

تبلیغات نمایشی

یکی دیگر از روش‌های مهم در تبلیغات لینکدین تبلیغ نمایشی یا Display Ads است که در دیگر شبکه‌ها هم مشاهده شده و می‌توان از تصویرهای جذاب در آن استفاده کرده و مخاطبین را به خود جذب کرد. از نکات مهم در این نوع تبلیغ، انتخاب‌کردن نوع تصاویری است که تهیه می‌شود و زمانی است که اجرا می‌شود؛ البته باید گفت، کالاهایی که به هر دلیل مخاطب کمتری دارند از  طریق این روش تبلیغات نمایشی هم نمی‌توانند نتیجه مطلوبی دریافت کنند. اگر هر کسب‌وکاری با کاربران لینکدین دارای ارتباط بیشتری باشد، می‌تواند از تبلیغات نمایشی هم بهره‌مند شود و نتیجه مطلوبی را دریافت کند.

تبلیغات دینامیک

یکی از جدیدترین روش‌های تبلیغات در لینکدین تبلیغ دینامیک یا Dynamic Ads است که همان تبلیغات نمایشی هستند؛ ولی کمی کامل‌تر شده‌اند تا به‌راحتی بتوان آگهی سفارشی را در آن ایجاد کرده و مخاطبین خاص هم آن را مشاهده می‌کنند که مورد هدف‌گیری قرار گرفته‌اند. با به‌کارگرفتن این تبلیغ دینامیک می‌توان دکمه فراخوان را به روش‌های اختصاصی طراحی کرد تا برای کاربر جذابیت بیشتری داشته و همین‌طور بازخورد خوبی را به همراه داشته باشد.

 

اهمیت و مزایای تبلیغات در لینکدین چیست؟

این روش تبلیغاتی در هر برند و کسب‌وکاری یک نوع ابزار قوی و قدرتمند است که در ارتباط‌های تجاری و بازاریابی‌ها بسیار مفید واقع می‌شود؛ زیرا این شبکه اجتماعی را طوری خاص و حرفه‌ای برای ارتباط‌های کسب‌وکارها طراحی کرده‌اند که فضایی عالی و ایده‌آل را  فراهم می‌کند. بعضی از مزایای تبلیغات در لینکدین نیز شامل موارد زیر هستند:

هدف‌گذاری‌های دقیق

با انجام یک هدف‌گذاری درست و دقیق می‌توان تبلیغ‌های خود را طبق خصوصیاتی مانند: شرایط جغرافیایی، شغل، صنعت و دیگر ویژگی‌های کاربران هدف‌گذاری کرد.

افزایش آگاهی از برند

معمولا تبلیغات در لینکدین موجب می‌شود که شناخت از برند بیشتر شود و نمایش آن هم‌افزایش پیدا کند؛ زیرا برای نیازهای حرفه‌ای و حل‌کردن مشکلات جامعه دارای توانایی‌های لازم است.

دسترسی به جوامع حرفه‌ای

همان‌طور که گفته شد، لینکدین شبکه حرفه‌ای اجتماعی است که می‌تواند در دسترسی به جوامع کارآمد موثر باشد؛ مانند جوامع کارآفرین‌ها، تصمیم‌گیران، کارمندان شرکت‌ها و... که در صنعت‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.

تبلیغ هدفمند برای استخدام

لینکدین این امکان را فراهم می‌کند تا به روش مفید و موثر در جذب استعدادهای مهارتی و متخصصین، تبلیغ انجام دهد و تکنیک‌های مناسبی را برای استخدام افراد بااستعداد و متخصص فراهم کند.

ارزیابی دقیق عملکردها

افراد می‌توانند توسط ابزارهایی در تجزیه‌وتحلیل کمپین لینکدین، نحوه عملکردهای تبلیغاتی خود را ارزیابی کنند و آن را با تجزیه‌وتحلیل به بهره‌وری بیشتر و لازم اعمال برسانند.

تبلیغات محتوایی

توسط تبلیغات در لینکدین می‌توان محتواهای کارآمد و موثر را در جامعه خود ایجاد کرد و با ارائه‌کردن محتواهای زیبا و جذاب اعتماد و ارتباط بیشتری با مخاطب و خود به وجود آورد. با این مزیت‌هایی که در تبلیغ لینکدین ارائه شد، لینکدین به افراد این امکان را می‌دهد تا به شرایط عالی در جامعه حرفه‌ای خود دست پیدا کنند و بتوانند از تلاش و کوشش در بازاریابی‌های خود به بازدهی خوبی برسند.

 

چگونه با تبلیغات در لینکدین کسب‌وکارها را گسترش دهیم؟

حضور و فعالیت در شبکه‌های لینکدین دارای اصول و آداب خاصی است که با رعایت آنها در رشد و گسترش کسب‌وکار موفق شده و اگر بتوان شبکه‌سازی قدرتمندی را انجام داد و آگاهی از برندسازی را بهتر اجرا کرد، وسعت و رشد کسب‌وکارها هم بیشتر می‌شود. برای شروع این کار ابتدا باید موارد زیر را در نظر گرفت:

ایجاد یک پروفایل کامل و حرفه‌ای

به دلیل حضور در میان مدیران و یا متخصصین هر کسب‌وکار در این شبکه اجتماعی، باید برای خود یک پروفایل دقیق و حرفه‌ای ایجاد کرد؛ زیرا نمی‌توان در فضای لینکدین از تصویرها و عکس‌های فیک به‌جای پروفایل خود به کاربرد و یا حتی نمی‌توان از نام‌های عجیب برای فعالیت در این شبکه استفاده کرد. 

پس باید اسم کسب‌وکار خود را کامل وارد کرده و برای خود یک صفحه خاص برای کسب‌وکار ایجاد کرد و باید به طور دقیق و واضح بیان کرد که در چه زمینه‌ای از بیزینس مشغول به فعالیت بوده و آدرس سایت را نوشته و تمامی اطلاعات تماس و... با جزئیات باید درج شود.

مشخص‌کردن زمینه فعالیت

حتما شما هم مانند بیشتر افراد تمایل دارید تا اطرافیان به‌سادگی شما را در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنند و بتوانید با متخصصین، هم‌صنف‌ها و مدیران و حتی با کسب‌وکارهایی که در بخش شما فعالیت دارند، ارتباط برقرار کنید. برای این کار باید نوع صنف یا صنعتی را که در آن مشغول فعالیت هستید را درست و دقیق وارد کرده تا دیگران شما را به‌راحتی و سادگی پیدا کنند.

در گروه‌ها و مجموعه‌های تخصصی عضو شوید

با عضو شدن در انواع گروه‌ها مخصوصا گروه تخصصی که در آن مشغول فعالیت هستید، در توسعه کسب‌وکارتان در شبکه لینکدین موثر خواهید بود و با این کار موجب می‌شوید بیشتر افراد شما را دیده و از برند شما آگاهی پیدا کنند و حتی می‌توانید یک ارتباط بهتر و قدرتمندی را ایجاد کنید.

فرهنگ لینکدین را آموزش ببینید

برای اینکه بتوان در هر شبکه‌ای اقدام به فعالیت کرد، نیاز به آموزش و یادگیری فرهنگ حضورپیداکردن در آن شبکه‌ها است. قطعا می‌دانید که فرهنگ‌های شبکه‌هایی مانند لینکدین و توییتر با هم تفاوت دارند و به همین دلیل نباید از یاد ببرید که لینکدین نباید به یک اینستاگرام دیگر تبدیل شود. افراد باید تا می‌توانند از شبکه اجتماعی لینکدین در بازاریابی‌ها و تبلیغات در لینکدین استفاده کنند و به دنبال ارتباط‌های مکرر و شبکه‌سازی و تولیدکردن محتواهای درست و جذاب در این شبکه باشند تا بهتر دیده شده و کسب‌وکار خود را به متخصصین و مدیران بیشتری ارائه و معرفی کنند.

روی شبکه‌سازی‌های قدرتمند فعالیت کنید

یکی از هدف‌ها و دلایلی که موجب راه‌اندازی شبکه لینکدین شده، شبکه‌سازی بوده است؛ پس باید هر چقدر می‌توانید در این بخش زمان بیشتری را بگذارید و ارتباطات خود را بهتر و بیشتر کنید تا کسب‌وکار شما هم گسترش بیشتری پیدا کند، افراد بیشتری آن را مشاهده کنند و جذب آن شوند.

به‌روز بوده و محتواهای کاربردی و جذاب تولید کنید

تبلیغات در لینکدین از جمله بسترهای بسیار مناسب و رایگان است تا افراد بتوانند مقاله‌ها و محتواهای رایگان را در آن منتشر کنند. افراد باید سعی کنند محتواهایی کاربردی و جذاب را تولید کنند تا یک منبع مفید و مورداعتمادی ایجاد شود و دیگر افراد بتوانند از این مطالب و مقاله‌های مفید استفاده کنند؛ پس باید همیشه به‌روز بوده و با خبرهایی که به بخش کاری خود مرتبط است، آگاهی پیدا کرده و تمامی رخدادهای مربوط به کسب‌وکار و اطلاعات کالاها و دیگر خدمات جدید را پوشش دهند.

نباید تبلیغات در لینکدین را فراموش کرد

تمامی مواردی که در بالا ذکر شد، قطعا در گسترش کسب‌وکار مفید و موثر خواهند بود و باید به روش بازاریابی در لینکدین هم توجه کرد؛ زیرا تبلیغات در این شبکه دارای اصول خاص خودش است که از تکنیک‌های بسیار مفید و موثر در گسترش تجارت‌ها خواهد بود.

 

تبلیغات در لینکدین برای چه افرادی مناسب است؟

هر فردی قبل از اینکه تصمیم بگیرد که آیا لینکدین همان راهی است که می‌خواهد در کسب‌وکار خود آن را آزمایش کند یا خیر، باید از خود سوال‌هایی را بپرسد. به طور مثال افراد اگر در حال فروش چیزهایی هستند که برای مالکین کسب‌وکارهای مختلف و یا افراد حرفه‌ای مفید است، در پاسخ به آن سوال باید گفت بله! زیرا افرادی که در شبکه لینکدین فعال بوده یا حضور دارند، می‌خواهند شغل‌های خود را بهبود بخشیده و یا کسب‌وکار جدیدی پیدا کنند یا می‌خواهند شبکه‌سازی کرده و با کاربران تجاری ارتباط‌های مفیدی برقرار کنند. 

برای مثال تبلیغات در لینکدین برای فردی که مشغول به بازی‌های آموزشی مخصوص کودکان است، احتمالا از جمله بهترین گزینه‌ها برای بازاریابی و فروش محصولات او نخواهد بود؛ زیرا مخاطبین او در شبکه لینکدین تحت پوشش نیستند. تکنیک‌های تبلیغاتی در شبکه لینکدین به افراد کمک می‌کند تا بتوانند پیام‌های خود را در یک‌زمان مناسب به جوامع موردنظر در بخش‌ها و حرفه و بیزینس خود انتقال بدهند، مخصوصا اگر این کسب‌وکار در B2B باشد. می‌توان بیشتر از ۸۰ درصد از کاربران احتمالی را که در این شبکه حضور دارند را توسط تبلیغات جذب کرد. 

معمولا تعامل‌های تجاری که بین دو شغل مختلف وجود دارد، به بازاریابی B2B یعنی تجارت به تجارت ارتباط پیدا می‌کند و در این روش بیزینس، می‌توان کالاها یا خدمات خود را به کسب‌وکار تجاری دیگری ارائه کرده و به فروش رساند؛ پس اگر کسب‌وکار شما B2B است، می‌توانید تبلیغات در لینکدین را آغاز کنید.

 

انواع روش‌های تبلیغات در لینکدین در افزایش فروش؟

افراد می‌توانند در لینکدین در یک‌زمان کوتاه بیزینس خود را به شرکت و دیگر افراد معرفی کنند. در ادامه می‌خواهیم بدانیم چطور و با چه روشی در لینکدین می‌توان تبلیغات کرد:

همکاری‌کردن با اینفلوئنسری‌های لینکدین 

در شبکه‌های اجتماعی لینکدین، اینفلوئنسری‌هایی هم مشغول فعالیت هستند که میزان تاثیر آنها روی مخاطب مانند یک فرصت است. افراد می‌توانند یک رپورتاژ یا ویدئویی را آماده کنند و از اینفلوئنسری‌هایی که به کسب‌وکارشان ارتباط دارد، بخواهند این ویدئوها را در صفحه خود منتشر کنند. اگر دارای وب‌سایت هستید، می‌توانید لینک صفحه خدمات یا محصول را در رپورتاژ با توضیحاتی که در ویدئو می‌دهید نشان داده و مخاطبین زیادی را به‌طرف سایت خود جذب کنید. اکنون تعداد زیادی اینفلوئنسری با بازدهی بالا در شبکه لینکدین حضور داشته و مشغول فعالیت هستند که موجب افزایش فروش می‌شوند.

لینکدین ادز

از روش‌های تبلیغاتی در لینکدین، لینکدین ادز است. تمامی کسب‌وکارها می‌توانند با پرداخت بودجه و هزینه مشخص لینکدین کمپین خود را معرفی کنند و تبلیغاتی به روش هدفمند را انجام دهند. از دیگر مزایای این‌گونه تبلیغات، هدفمند بودن و انعطاف‌پذیری بالای لینکدین ادز است و در لینکدین ادز زمانی که کاربر روی محتواهای شما کلیک کند شما باید هزینه‌هایی را پرداخت کنید.

 

تبلیغات در لینکدین چه میزان هزینه دارد؟

تبلیغات در شبکه لینکدین دارای هزینه است و برای به‌وجودآوردن کمپین تبلیغات در لینکدین حتما باید هزینه‌هایی را در نظر گرفت؛ زیرا هزینه این شبکه نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی بیشتر است، چرا که از مخاطبین حرفه‌ای بیشتری برخوردار است. با پرداخت هزینه بالا می‌توان کاربران زیادی را هم جذب کرد و شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که هزینه یک کمپین لینکدین را چطور مشخص می‌کنند؟ در جواب این سوال باید گفت شبکه لینکدین راهکارهای متنوعی را برای این هزینه‌ها و بودجه‌بندی مشخص کرده است که هر کدام برای نوعی از کسب‌وکارها مفید است. باید با این راهکار آشنایی پیدا کرده و یکی از گزینه‌ها را در نظر گرفته و انتخاب کنید که برای کسب و کار شما مفیدتر است. برای مشخص‌کردن هزینه تبلیغات از سه روش زیر استفاده می‌شود:

روش CPC

در این روش تعیین بودجه به‌ازای هر کلیک که در روی تبلیغات صورت می‌گیرد. هزینه‌ای باید بابت آن پرداخت شود و معمولا سقف و اندازه معینی برای هزینه‌های روزانه باید در نظر داشته باشید.

روش CPM

در این روش مشخص‌کردن بودجه،  به تعداد کلیک‌هایی که انجام شده بستگی نداشته و دارای اهمیت نیست و فقط میزان بازدیدها در تبلیغات اهمیت دارد؛ پس بودجه‌ای را باید برای ۱۰۰۰ مشاهده آگاهی در این شبکه در نظر گرفت.

روش CPS

در روش سوم، تعداد و میزان تبلیغات ارسال شده مهم است و در این روش CPS پیام‌های اسپانسری بیشتر کاربرد دارد. پیام‌هایی را به‌صورت تبلیغاتی به کاربران ارسال می‌کنند که هرچه میزان و تعداد آن بالا باشد اندازه و میزان هزینه هم بیشتر می‌شود.

 

جمع‌بندی

تبلیغات در لینکدین را هم مانند تبلیغات در فیس‌بوک و گوگل می‌توان طوری طراحی کرد که فقط مخاطبین هدف شما بتوانند انواع تبلیغات را ببینند و این به این دلیل امکان‌پذیر است که لینکدین، الگوریتم‌های قوی برای شناسایی و جستجوهای متنوع در دسترس دارد. 

این شبکه اجتماعی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین نوع تبلیغات محسوب می‌شود و معمولا هر بیزینس با هر میزان هزینه‌ای می‌تواند از آن استفاده کند. این شبکه دارای برنامه‌های تبلیغاتی مختلفی است که باعث شده تا تبلیغات و بازاریابی‌ها در شبکه لینکدین نسبت به قبل مهم‌تر قلمداد شود و خیلی از افراد برای انجام تبلیغات خود مخصوصا بازاریابی‌های B2B به سراغ این روش بروند.